torsdag 30 juli 2009

rapport från en kokong



Dagens bästa:
Middag bestående av misosoppa och vietnamesiska vårrullar. Hemma. Ibland är jag sjukt duktig.
Dagens sämsta: Min trötthet efter jobbet. På bussen hem flyger små surrande djur omkring i hela mitt huvud och det flimrar nästan så mycket att jag inte kan se något när bussen kör över Västerbron. För övrigt älskar jag att åka över den bron. Åka, gå eller cykla- det spelar ingen roll, varje gång tar utsikten andan över mig och jag fylls av ett lyckorus. Den vackra staden som breder ut sig, känslan av att vara högt uppe. Det är fantastiskt.
Dagens klädsel: Svart kavaj, svarta haremsbyxor, svart topp, beiga skor och, vid kyligare tillfällen, beige silkesjumper. Väldigtt bekvämt, med andra ord. Det var som att vara insvept i en mjuk pläd.
Dagens sysselsättning: Jobb.
Dagens känsla: Trötthet. Värme. Som inbäddad uti en kokong.

1 kommentar:

c/o richards sa...

Jag har legat inbäddad som i en kokong de senaste veckorna nu, det är detta ständiga lågtryck och industrisemestern (det händer ju inget i juli) som gör en så trött tror jag. Det börjar kännas friskare i luften och snart är juli över! Hurra!