måndag 8 februari 2010






I många år försökte jag intala mig att mode var något för mig. Bläddrade i tidningar, kollade på style.com och skrev till och med en modeblogg. Men nu har jag förstått att det alltid handlade om kläder. Missförstå mig rätt nu- jag tycker om kläder, men jag avskyr att shoppa. En shoppingblogg kan det här aldrig bli. Men jag tycker om kläder; jag tycker om att känna mig fin. Och att drömma om kläder. Vissa plagg ger mig bilder; en kjol kan få mig att fantisera om kvällspromenader längs Roms gator, en klänning får mig att längta till medelhavet. De fyller mig med känslor, ger mig bilder. Och jag tycker mycket om dessa Filippa K kläder.

Även om sparkdräkten inte är något för mig älskar jag dess lekfullhet. Och första looken är så chic, väldig parisisk. Och mjukisbyxorna på den tredje är fantastiska. Jag älskar bekväma kläder.

Inga kommentarer: