måndag 29 juni 2009


Foto: Natalie


Häromdagen när jag strosade runt i ett kokhett Stockholm i näst intill flytande form (jag klarar inte hetta särskilt bra) så fann jag min tillflykt inne på NK. Luftkonditionerat och sval marmorkänsla var underbart. Efter ett par minuters överläggande vidare jag skulle gå ner och lägga mig i frysfdisken eller inte (inte), gick jag till klädavdelningen. Där provades en underbar kjol från Whyred: silke, mönstrad och lite halvlång. Varken mönstret eller färgerna var min stil, men bara känslan av att ha silke svischandes kring benen var gudomlig och har fått mig att gå och tänka på en längre kjol i flera dagar.
Kombinerat med en farfarströja och ballerinas tror jag att det skulle kunna bli riktigt chic- lite som Audrey Hepburn (tänk Roman Holiday).

Inga kommentarer: